Jedriličarska, motorna, ultralaka, modelarska,..
Sekcije kluba
![](https://aeroklub-medjimurje.hr/wp-content/uploads/2018/11/aeroclub-about-icon-4.png)
Modelarska sekcija
Kao osnova sveukupne sportske zrakoplovne djelatnosti, modelarstvo je uvijek bilo u fokusu interesa međimurskih zrakoplovaca. Iz svojih skromnih sredstava, klub je za modelare nabavljao materijalna sredstva za njihov rad i mnogobrojna natjecanja. Vrhunac skrbi svakako je bilo uređenje centralne modelarske radionice u Čakovcu.
Do 1988. godine modelarstvo se razvijalo samo u međimurskih osnovnim školama, a od tada uz škole modelari djeluju kao zasebna sekcija Aerokluba. Sekcija se 1995. godine počela baviti i raketnim modelarstvom gdje i danas bilježi vrlo zapažene rezultate.
Zrakoplovno i raketno modelarstvo
Pojam zrakoplovnog modelarstva je vrlo širok i obuhvaća bezbroj kategorija i vrsta od jednostavnih papirnatih aviončića do mlaznih radio upravljanih (eng. remote control ili kraće RC) modela aviona, jedrilica i helikoptera i grana je zrakoplovstva kojom se mogu baviti ljudi svih dobnih granica.
U Hrvatskoj, pod okriljem Hrvatskog zrakoplovnog saveza, težište je na sportskom (natjecateljskom) zrakoplovnom i raketnom modelarstvu kao podgrani zrakoplovnog modelarstva.
![](https://aeroklub-medjimurje.hr/wp-content/uploads/2018/11/aeroclub-about-icon-4.png)
![](https://aeroklub-medjimurje.hr/wp-content/uploads/2018/11/aeroclub-about-icon-4.png)
![](https://aeroklub-medjimurje.hr/wp-content/uploads/2018/11/aeroclub-about-icon-4.png)
Jedriličarska sekcija
Jedrilica je zrakoplov teži od zraka koji nema vlastiti pogon. Karakterizira je veliki raspon krila po čemu je vrlo prepoznatljiva na nebu.
Pilot jedrilice uz pomoć znanja, vještine i iskustva pronalazi i koristi meteorološke pojave koje mu omogućavaju penjanje te na taj način jedrilica može ostati u zraku satima i preletjeti više stotina kilometara.
Ova vrsta zrakoplova je vjerojatno najmistificiranija letjelica van avijatičarskih krugova, pa je vrijeme da je demistificiramo, počevši od činjenice da ni jedan zrakoplov ne leti zahvaljujući pogonu, već krilima – strujanje zraka preko krila stvara silu koju nazivamo uzgon, a koja se protivi gravitaciji. O odnosu uzgona i otpora koje stvara krilo ovisi i odnos prijeđenog puta zrakoplova u odnosu na izgubljenu visinu.
Ovaj odnos nazivamo finesom (glide ratio) i osnovna je karakteristika svakog zrakoplova. Razlika između jedrilice i ostalih zrakoplova je velika finesa: obično više od 25:1, bolje imaju 40:1 i više (tipičan motorni zrakoplov ima finesu 10:1). Dakle, ni jedan zrakoplov bez pogona ne “pada ko cigla”, pa tako ni jedrilica. Budući da jedrilica nema pogon da nadvlada otpor, koristi gravitaciju za održavanje brzine, pri čemu planira ili koristi meteorološke pojave koje ga dižu.
Aeroklub “Međimurje” ima dugu tradiciju jedriličarstva koja seže u gotovo u same početke aerokluba (1952. godine klub je raspolagao jedrilicom “Čavka”, koju se u početku lansirala na vitlo ili uz pomoć zrakoplova “Trojka” koji je povremeno stavljan na raspolaganje aeroklubu).
Aeroklub je kroz povijest izmjenio više jedrilica, a trenutno raspolaže slijedećom flotom.
![](https://aeroklub-medjimurje.hr/wp-content/uploads/2018/11/aeroclub-about-icon-4.png)
![](https://aeroklub-medjimurje.hr/wp-content/uploads/2018/11/aeroclub-about-icon-4.png)
Motorna sekcija
Motorno letenje je oblik sportskog letenja.
Neophodno je i za ostale zrakoplovne djelatnosti, prije svega vuču jedrilica i izbacivanje padobranaca.
U svojoj dugogodišnjoj djelatnosti Aeroklub Međimurje je osposobio više stotina pilota, mnogi od njih su aktivno sudjelovali u Domovinskom ratu te postali profesionalni civilni i vojni piloti.
Aeroklub je kroz povijest izmjenio više motornih zrakoplova, a trenutno raspolaže slijedećom flotom.